2008. december 9., kedd

gombolnivaló SÜTIKÉK



...minden normális háziasszony már elkezdte a karácsonyi sürgölődést,vagy legalább lélekben ráhangolódott ...Az inyenceknek csalódniuk kell,nem lesz süti recept...ez egy újabb "zsugorfólia-esettanulmány"...én is szorgoskodtam a konyhában...de nem lett igazán FINOM A SÜTIII...ezt most a családom kedvéért írtam ilyen "viccesen"(Csupasz pisztoly...)talán a lányaim is olvassák a messzi távolban),és ez már nálunk szállóige...szóval enni nem lehet,de azért elégedett vagyok az eredménnyel.

Elhasználtam a kis zsugorfólia maradékokat ,és gyártottam pár ezer apró levelet...először betuszkoltam a kis darabokat a leveles lyukasztóba...majd még erre is kerűlt lyuk...kaptam a nővéremtől egy "egy lyukú" lyukasztót( 69 ft-ért vette nekem egy kínaiban...és ne a 9 ft-on csodálkozzatok...) férjem szerint egyszerhasználatos,de mind az "ezer"levélke ki lett lyukasztva,és még él...ezután festettem be a kapszulás porfestékkel,mert különben lerepült volna róla minden festék az akciónál,most látom a festéket nem fotóztam le,de nem nehéz elképzelni:mintha egy zselatinkapszulába tennénk a szemfestéket...úgy néz ki.
A grafit és a szinesceruza is jó,ezt már egyszer írtam,de talán most fog kedvet kapni valaki(így karácsony előtt)...a szinezésnél rájöttem még valamire,a színeket el kell választani,mintha összefutnának,mert utólag már nem tapad rá- az első aki odaér, azé a terület,a többi már nem fog bekerülni a smirglivel kialakított mélyedésekbe.
Előszőr a csiszolt és szinezett fólia felfelé néz, 150 fok,5-10 perc...
...ez lesz belőle. Ilyenkor még megfordítom,visszateszem :200 fok 10-15 perc...legömbölyödnek az élek ,kicsit jobban bekerül a festék
...íme a sütik
...azért jók ,nem?
U.i. A rongybaba haját nem érdemes egyesével kivágni,mert könnyen törik,főleg vágáskor( szakadhat tovább...)

19 megjegyzés:

Unknown írta...

Jók lettek, gratulálok ügyes vagy.

Kicsoda írta...

Marta, ezek fantasztikusan jok!!!! Nagyon szepeket rajzoltal es az eredmeny is baromira tetszik!
Ha tul sokat csinaltal volna es nem tudnal mit kezdeni veluk....es latnal nalam valamit...csereberere:-D

Katbo-Réka írta...

Juj, nagyon szépek lettek.
A múltkori zsugorkás bejegyzésednél fellelkesültem és vettem én is fóliát. Nagyon tetszene ez a technika, ha nem lenne ekkora az "anyagveszteség".

martimez írta...

Most ezeknek már lesz gazdájuk,de szivesen babrálok velük,később csinálok még...(neked is Kriszta)
Katbó,minden fecnit el szoktam rakni,sokszor már látom is mi fog kiférni belőlük,pl.a vár fal aljára kövek,almák egy fára,hóembernek répaorr...szeretem ,hogy egy fakó ,kis ceruza rajz szép szines,eleven lesz...

Julcsi írta...

De, jó lett! Egy újabb technika, amit ki kéne próbálni... egyszer... majd...

Andy kuckója írta...

Hú, de szuper kis kollekció! Nagyon ügyes vagy! Még nem zsugorkáztam, de ezt látva nagy kedvem lett hozzá.

idi írta...

Jaj,de szépek.Nekem is van itthon fóliám,de még sosem próbáltam ki.Nagyon tetszenek,és kedvet is kaptam,csak időm nincs.Még 2 nagy szarvas 1 baba, és 2 kicsi szarvas vár rám a héten.Ami késik nem múlik.Tartozom még a nevem magyarázkodásával is.Pótlok amint tudok.Csere-berébe én is benne lennék:o)))

martimez írta...

Az is a jó benne,hogy teljesen átlátszik(nem kell tudni rajzolni sem),bármiről csinálhatsz arányos kicsinyítést,akár medálnak,cipzárdísznek(Leonardo rajzot pl...),apró blokkokat karkötőnek...idő meg nem sok,amíg sül mást is csinálhatsz,tévézés közben meg szinezgeted...

Abile írta...

Helyes kis sütik és nem is hízlalnak! :o)

F.Gina írta...

Mi az hogy jók ? Szuperek !!! Egyszer ki kéne próbálni :))

katafolt írta...

Na,ne kísérts,légy szíves,ééén is akarok ilyennel babrálni !

Princi írta...

Gyönyörűek, le vagyok nyűgözve! Annyira különleges ez az egész, hogy mivé tud válni ez az anyag. Jó lenne tudni, hogy kb. mennyire zsugorodik össze. Pl. egy 5x5 cm-es négyzet mekkora lesz a sütések ütán? Vagy fordítva, ha pl. szeretnék egy 2 cm átmérőjű gombot, mekkorára szabjam előtte a fóliát?

martimez írta...

A rongybaba eredetileg 5x4 cm volt kb.Sülés után 2x1.25...de "karcsubb"is lett-(ég a zsír?)most próbáltam egy irányba rakni,mert már tapasztaltam,hogy nem mindegy .A használati utasítás szerint negyedére zsugorodik,de én már többet is használtam,mind másképp ment össze.

kastanie írta...

Nagy kedvet csináltál hozzájuk, magamtól nem lett volna ötletem.

martimez írta...

Örülök,hogy másnak is tetszik.

Névtelen írta...

Hát tök cukikák! És tényleg nem hízlalnak! csak a szemünket.
Üdv.Erna

Cicurka írta...

Nagyon ötletes megoldás!!! Gratulálok!

bruercsi írta...

Jaj, de jók lettek!

Zsukkata írta...

Azta, mekkora ötlet :-)! Úgyse kapok soha olyan gombot, amilyet szeretnék. Talán még van itthon egy darabka fóliám :-)